בשנים האחרונות למדו מרבית החברות והמותגים שהדיאלוג האפקטיבי ביותר עם צרכנים ולקוחות פוטנציאליים מבוסס על יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך עבור הקהל שלהם. מונחי יסוד כמו מעורבות, מערכת יחסים, בידול, וערך , הקשורים לשווק בעידן הדיגיטלי מבוססים על תוכן מסוגים שונים. אחד מסוגי התוכן היעיל ביותר – וגם המפוספס ביותר – הוא תוכן מישחקי.
מִשְׂחוּק (Gamification) הוא השימוש בטכניקות עיצוב משחקים ומכניקת המשחק, על מנת לקדם הקשרים לא-משחקיים. בתחום של ניהול לקוחות ושווק באופן כללי , המטרה היא לחבר בין מותג לצרכנים, לעודד אנשים לאמץ את אותם מותגים או פעילויות מותג ולייצר בידול והעדפה באמצעות חוויית משחק.
אסטרטגיית תוכן של חברות ומותגים צריכה ( במידה ורלוונטי למוצר ולקהל היעד) לכלול גם פעילות מישחוק.
איך עושים זאת נכון ? מספר המלצות לחברות המעוניינות לייצר לעצמן אסטרטגיית מישחוק
1. המלצתי היא להיצמד לז'אנר של משחקי הייפר קז'ואל ( רצוי לא להיכנס לתחומי משחקים מורכבים יותר ) יש לזה משמעויות כפי שניתן לראות בהמלצות הבאות
2. משחק עם קונטרול פשוט – כל מה שניתן להפעיל עם אצבע אחת
3. מינימום התחייבות ו/או הוכחת יכולות מצד הלקוח/ שחקן. המשחק שלכם צריך להתאים לכל אחד ללא מכשולי כניסה
4. יש להראות לשחקנים מה קצב ומיקום ההתקדמות שלהם במהלך המשחק. זה ישמור אותם במשחק זמן ארוך יותר
5. המשחקים שלכם צריכים להיות קצרים . בתקווה שייצרו סוג של התמכרות . אבל קצרים ומהירים להבנה ותיפעול
6. רצוי לשמור על מינימליזם מבחינת פונקציות ו UI
7. רצוי לבחור משחקים המאופיינים בשביעות רצון וסיפור מיידיים . לא לייצר הבטחת סיפוק לטווח הארוך אלא לשלב המיידי.
8. מותג צריך לייצר מספר משחקים ולשמור על מה שנקרא מדף משחקים פשוט – אם לקוח שיחק משחק אחד , סביר להניח שיבין את הפרנציפ של שאר המשחקים.
9. כל המשחקים צריכים להות בנויים בצורה שניתן להחליף סקין או נושא בצורה מהירה וקלילה ( רקעים, צבעוניות, נושא המשחק, המותג המקודם וכדומה)
10. ניתן לשלב מוצרי קידום – בארנרים, אינטרסטיטיאלס , וידאו .
11. עדכנו את השחקנים לגבי זמן המשחק שלהם בכל רגע נתון
12. יש אפשרות למשחק אונליין או אופליין
13. אפשרות לשחקן בודד או למספר שחקנים בו זמנית
14. אפשרויות שידרוג . אפשרו לשחקנים "לקנות" יותר נקודות או יותר אפשרויות – תחושה של מגוון ואבולוציה
15. המלצות המערכת לגבי שיפור היכולת המשחקית של הלקוח תמיד מתקבלות בברכה
16. SPOQ – תנו לשחקנים מקום להגיב, להמליץ,לחוות דעתם על המשחק . שחקנים תמיד מחפשים את הדרך ללמוד משחקנים אחרים.
17. טבלאות מתחרים ומובילים מייצרות עניין והיצמדות למשחק לאורך זמן
מבחינת שימור משתמשים – קחו בחשבון 17% – 26% שימור אחרי השבוע הראשון . זה אומר שרצוי לייצר מחסנית מספקתשל משחקי מותג.
מבחינת קידום – תקדמו את המשחקים בכל הנכסים הדיגיטליים של המותג שלכם ובמידת הצורך עשו קמפיין מבוסס ביצועים . קחו בחשבון שמשחקי קז'ואל מראים ממוצע של חצי דולר לרכישת שחקן.
אחת הדרכים של מותג או חברה להיכנס לתחום חשוב זה , היא ליצור שיתוף פעולה עם אחת השחקניות המובילות בתחום משחקי הקז'ואל , לדוגמא :
כתיבת תגובה