מציאות רבודה היא טכנולוגיה המשמשת כהעתק של המציאות בתוספת אלמנטים אינטראקטיביים. במציאות מועשרת זו , משולבים אלמנטים וירטואליים ודינמיים המתמזגים בצורות שונות עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. מציאות רבודה עושה שימוש במציאות הקיימת ומוסיפה לה אלמנטים של אנימציה, סאונד , טקסט או כל פורמט תוכן נוסף העשוי להעשיר את הסביבה האמיתית. זאת בניגוד לטכנולוגייה אחרת בתחום מציאות מדומה , המחליפה באופן מוחלט את העולם האמיתי בעולם מדומה.
טכנולוגיה של מציאות רבודה , בניגוד למציאות מדומה, היא טכנולוגיה פשוטה להטמעה ולהנגשה לצרכנים ולכן הופכת בהדרגה ככלי יעיל עבור חברות בקשר שלהם עם לקוחות בכדי להשיג מטרות שונות :
- חוויה שמייצרת רמת קשב הטכנולוגיה העשירה הזו הופכת את האינטראקציה בין מוצר ללקוח ליחודית ואטרקטיבית יותר.
- גירוי ויזואלי לתגובות לקוחות להצעה או מוצר יחודי – באמצעות חווייה אינטראקטיבית
- גירוי ויזואלי העשוי להגביר מעורבות לקוחות והפיכתם למקדמי מותג
- טכנולוגיית מציאות רבודה פותחת אפשרויות לשווק רגשי ואירועי שווק חווייתיים תכנית הפעילות שלכם בתחום זה צריכה להיות מבוססת על אחד או יותר מחמשת הפורמטים הרלוונטיים לתעשיית השווק וניהול לקוחות
- Ground transformation – שינוי הקרקע עליה אנחנו צועדים . סנפצ'אט מעמידה בפני חברות אפשרויות מסוג זה לצורך פעילות מיתוג . לדוגמא : https://media.giphy.com/media/duparBSOw3bBYUL8Ll/giphy.gif
2. Environment transformation – שינוי הסביבה באופן פרסונלי לפי היכרות עם מי שמחזיק את האפליקציה ( השילוט ברחוב מתחלף, הצומת מקבל צבעוניות שונה, הרחוב מקבל תוסםת של שכבת מידע) .
3. Product transformation – שינוי מבנה המוצר ויישומי המוצר כך שהצרכן יכול להתאים אותו לעצמו, לבדוק אותו וכדומה . לדוגמא : https://www.youtube.com/watch?v=vDNzTasuYEw&feature=youtu.be
4. Information layer – שכבה של תוכן נוסף המגיע אל הצרכן ללא צורך לחפש. לדוגמא אפליקציה של מרכז מסחרי המקפיצה מידע לגבי חנויות, מבצעים ומחירים ללא צורך להיכנס לחנויות. מספיק לכוון את הנייד שלכם לאיזור השדרה המרכזית של המרכז המסחרי.
5. Activity layer – תחום המשחקים והמשחקיות – gamification – עשה קפיצת מדרגה עם כניסתה של טכנולוגיה זו. משחקי הפעלה ( פוקימון) ושילוב משחקיות בתחום הלימודים הפכו את הכל ליותר אינטראקטיבי, חווייתי ומהנה.
מונחי עוגן בתחום של ניהול לקוחות ושווק – מעורבות, חווייה, זכירות, רמת קשב, אינטראקטיבית , תוכן, ערך מוסף. כל המונחים החשובים האלו מקבלים תמיכה והשבחה משמעותית עבור מותגים וחברות העושות שימוש בטכנולוגיה הנגישה והקלילה של מציאות רבודה .
כתיבת תגובה